Онлайн-презентація результатів дослідження громадської думки
22 квітня ц.р. у Баштанській міській раді відбулася онлайн-презентація «Дослідження громадської думки щодо оцінки індикаторів – громад учасниць Програми DOBRE, Баштанська міська рада (Миколаївська область)», яку провели програмна спеціалістка Програми DOBRE Наталія Сафронова та асистентка відділу моніторингу, оцінки та навчання Програми DOBRE Тамара Кабиш-Рибалка.
Презентація проводилася для керівництва та працівників апарату міської ради, за участі старости с. Новоєгорівка.
Дослідження громадської думки на території Баштанської міської ради, результати якого презентовані цього дня, проводилося на замовлення Програми DOBRE. За результатами соціологічного дослідження, що проведено консалтинговою компанією Ipsos Group S.A., яка спеціалізується на дослідженнях світового ринку (штаб-квартира компанії знаходиться в Парижі, Франція, але підрозділи компанії присутні в різних країнах, включаючи Україну), було сформовано ключові індикатори та загальна оцінка стану справ у громаді.
Ці ключові індикатори дослідження включали у себе такі позиції:
‒ задоволеність якістю надання місцевих послуг;
‒ поінформованість громадян про місцеві послуги;
‒ упевненість в тому, що місцева влада керує ресурсами ОТГ в інтересах усієї громади;
‒ упевненість громадян у тому, що бюджетний процес громади є прозорим та інклюзивним;
‒ задоволеність заходами місцевої влади для залучення громадян до місцевого самоврядування;
‒ переконання, що в громаді наявні дієві механізми залучення молоді до місцевого самоврядування;
‒ поінформованість щодо реформи децентралізації;
‒ підтримка реформи децентралізації.
Соціологічне дослідження проводилося через персональні інтерв’ю (опитування) вдома у респондентів (у мешканців усіх населених пунктів Баштанської громади ) з використанням планшету (CAPI). Вік учасників опитування – від 15років і старші. Вибір опитуваних ‒ стратифікована вибірка з випадковим відбором респондента на останньому етапі (тих, кого опитували, визначала спеціальна комп’ютерна програма). Представниками компанії Ipsos було опитано 397 мешканців Баштанської ОТГ, опитування проводилося у травні - червні і серпні - вересні 2019 року.
Результати опитування місцевих мешканців показали, що:
Загальна оцінка належних умов життя в громаді Баштанської ОТГ становить 68% (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 60-61%), що становить зростання в порівнянні з 2017 роком, коли проводилося останнє соціологічне дослідження, на 23%.
Зацікавленість і поінформованість щодо діяльності місцевої влади становить 65% і 56% відповідно (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 62 і 40%), дані показники зросли відповідно на 6 і 21% в порівнянні з 2017 роком.
Загальна задоволеність послугами у громаді становить 27% (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 29%), даний показник зріс на 14% в порівнянні з 2017 роком. Зокрема послуга з освітлення вулиць зросла на 31% і становить 70%, підтримка культурного життя громади зросло на 24% і становить 54%, також зросли показники задоволеності послугами: «зелені насадження і парки» (50%, ріст 12%), «шкільна освіта» (42%, ріст 11%), «адміністративні послуги» (38%, ріст 10%), на 6% зросли «дошкільна освіта» (39%), «пожежна охорона» (33%), на 4% зросли «послуги з соціальної допомоги» (25%). Але, на жаль, відбулося й пониження показників задоволеності. Зокрема знизилася задоволеність послугами: «громадський транспорт», «оцінка земельних ділянок», «водовідведення», «збирання/переробка сміття», «будівництво, ремонт та обслуговування доріг»; «планування територіального розвитку», «кращі можливості для ведення бізнесу» та «постачання питної води».
Зросла поінформованість громадян про місцеві послуги від 1% («будівництво, ремонт та обслуговування доріг») до 34% («послуги з первинної медичної допомоги») (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 1-9% і 1-7%).
Також зросла на 22% загальна обізнаність щодо доступу до інформації про послуги та як дати зворотній зв’язок щодо них і становить 75% і 79% відповідно.
До речі, найбільш поширеним джерелом інформації про послуги, які надаються в ОТГ є розповіді знайомих людей – 73% мешканців вказали на це, дізнаються про життя у громаді через відвідування сайту міської ради 15% з числа опитаних, та з соціальних мереж – 19 % опитуваних жителів нашої громади;
Поінформованість про реформу децентралізації та об’єднання громад становить 57% і 61% відповідно (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 46 і 47%), дані показники зросли відповідно на 8 і 12% в порівнянні з 2017 роком.
Підтримка реформи децентралізації та об’єднання громади становить 49% і 51% (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 61 і 59%), дані показники понизились на 4% в порівнянні з 2017 роком.
Довіра до місцевих інституцій: керування бюджетом громади і сприяння участі жителів в управлінні громадою становить 54% і 56% (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 37-38% і 36-38%), дані показники зросли на 30% в порівнянні з 2017 роком.
Задоволеність можливостями із залучення громадян до прийнятті рішень зі сторони ОТГ становить 33% (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 23% і 22%), даний показник зріс на 22% в порівнянні з 2017 роком.
Щодо відкритості бюджетного процесу, 29% опитаних відповіли, що проінформовані про річний бюджет громади і мають можливість обговорити проект бюджету та впливати на бюджетний процес (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 21%), даний показник зріс на 14% в порівнянні з 2017 роком.
Про ефективність в громаді наявних дієвих механізмів залучення молоді до місцевого самоврядування засвідчили 30 % опитаних жителів громади (при середньому показнику серед інших громад – учасниць Програми DOBRE 23%), даний показник зріс на 3% в порівнянні з 2017 роком.
Аналізуючи результати соціологічного дослідження громадської думки, учасники заходу зійшлися на тому, що в цілому робота міської ради, як органу місцевого самоврядування, проводиться на належному рівні, показники індикаторів в більшості випадків вищі ніж середні показники серед інших громад ‒ учасниць Програми DOBRE. Але при цьому особливої уваги потребує удосконалення роботи міської ради в плані інформування мешканців про послуги, які надаються для жителів громади, та удосконалення комунікації з мешканцями населених пунктів Баштанської ОТГ.
Ознайомитися з презинтацією можна за писиланням https://drive.google.com/open?id=1vFZpXGZw6kUkgO5n0ZB5zo1yw0yVZU4X