Про інклюзивне навчання для педагогів
17 травня в рамках чесько-українського проекту «На шляху до інклюзії» фахівцями Баштанського міського інклюзивно-ресурсного центру проведено кейс-семінар «Психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання». На семінарі були розглянуті такі питання:
- нормативно-правові документи, що регулюють організацію інклюзивного навчання в освітніх закладах України;
- роль практичного психолога та соціального педагога у процесі інклюзії в освітньому закладі;
- особливості організації психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
- формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами в освітньому середовищі;
Проблеми організації навчання і виховання, психологічного супроводу та соціально педагогічного патронату дітей з особливими освітніми потребами розглядалися з позиції психологічних, педагогічних, організаційно-методичних вимог щодо організації роботи з такими дітьми. Учасники семінару дійшли висновку, що робота з дітьми з особливими освітніми потребами має бути спрямована на організацію цілеспрямованої підтримки через надання психологічної, соціальної допомоги всіх учасників освітнього процесу. Особлива роль у цьому процесі належить практичним психологам та соціальним педагогам та їх співпраці з вчителями, батьками, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, громадськістю. Адже саме психологічна служба забезпечує вчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення психологічних умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань освітніми закладами.