Звернення
Іноді можна сплутати е-звернення та е-петиції, адже і те, й інше адресується органам влади і інформує про якусь проблему або вимагає чи ж пропонує її вирішити. Аби не сплутати ці два інструменти електронної демократії, слід зазначити, що в е-зверненні громадянин може писати про проблему, яка стосується його безпосередньо, тоді як петицію можна подавати з приводу будь-яких питань. По-друге, з е-зверненням громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб тощо, тоді як з електронною петицією – лише до визначеного кола суб’єктів (Президент України, Верховна Ради України, Кабінет Міністрів України, орган місцевого самоврядування). Наприклад, можна звернутися до Вищої раду правосуддя, але подати до неї петицію – ні. По-третє, електронна петиція подається лише через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, а от е-звернення зазвичай подається на електронну пошту або через інші засоби (наприклад, нанесенням якихось проблематичних точок на віртуальну карту абощо). І, крім того, електронна петиція оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу, якому вона адресується, протягом двох робочих днів і розглядається за умови збору на її підтримку певної кількості підписів впродовж певного терміну. Що ж стосується е-звернення, то воно розглядається так само, як усне або письмове, тож не потребує збору підписів та не обов’язково оприлюднюється. По-п’яте, реакція на петицію, яка зібрала необхідні кількість підписів у відповідні терміни, вимагає зазвичай ухвалення нормативно-правових актів або іншого врегулювання відносно глобальної проблеми (навіть якщо стосується місцевих обставин). А ось на звернення орган влади має надати відповідь та – бажано – вирішити проблему по суті.