«Пакунок малюка» з 1 вересня трансформують у грошову виплату
Міністерство соціальної політики України з 1 вересня 2020 року ініціювало зміну механізму надання «пакунку малюка» з одноразової натуральної допомоги на грошову компенсацію. З цією метою Урядом прийнято постанову від 29 липня 2020 № 744 «Деякі питання реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» (далі-Постанова). Цією постановою затверджуються Порядок та умови реалізації пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» у 2020-2021 роках.
Право на отримання грошової компенсації мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які разом з дитиною на законних підставах проживають на території України, є її батьками, патронатними вихователями, прийомними батьками, батьками-вихователями, опікунами (якщо батьки відмовилися від новонародженої дитини в пологовому будинку (відділенні), перинатальному, неонатальному центрі) і забезпечують належні умови для догляду за нею та її виховання.
Грошова компенсація є одноразовою виплатою на кожну живонароджену дитину для придбання дитячих товарів та товарів для породіллі.
Розмір грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» становить 5 тис. гривень; виплата грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» на дітей, які народилися у 2020 році, проводиться після надання в повному обсязі одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».
Призначення грошової компенсації здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення за місцем проживання або місцем перебування отримувача. Грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців з дня народження дитини.
Призначення грошової компенсації здійснюється за місцем проживання або місцем перебування отримувача. Грошова компенсація за місцем перебування призначається за умови її неотримання за місцем проживання отримувача.
Для призначення грошової компенсації отримувач подає (надсилає) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, виконавчому органу міської ради об’єднаної територіальної громади заяву у паперовій або електронній формі із зазначенням реквізитів спеціального рахунка
До заяви у паперовій формі отримувач додає такі документи:
1) копію свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, - копію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;
2) копію посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
3) копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті громадянина України);
4) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);
5) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя);
6) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім’ї;
7) довідку з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).
До заяви в електронній формі отримувач додає фотокопії:
1) свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, - фотокопію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;
2) посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
3) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (в разі здійснення опіки над дитиною);
4) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя);
5) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім’ї;
6) довідки з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).
Відомості в електронному вигляді без подання фотокопії документів, зазначених у підпункті 1 пункту 9 цих Порядку та умов, надаватимуться через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.
На заяву та документи (відомості), що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис отримувача. Відомості про прізвище, ім’я та по батькові отримувача, його реєстраційний номер платника податків та реквізити документів, що посвідчують особу, отримуються з кваліфікованого сертифіката електронного підпису.
Отримувач протягом року з дня зарахування коштів грошової компенсації на спеціальний рахунок в уповноваженому банку самостійно використовує призначену йому грошову компенсацію на придбання дитячих товарів та товарів для породіллі у суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж споживчих товарів безпосередньо населенню для особистого споживання, що приєдналися до публічного договору про реалізацію пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» шляхом укладення додаткової угоди з Мінсоцполітики про приєднання до публічного договору та внесені до реєстру учасників пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».