До відома конкурсантів на заміщення посади керівника закладу загальної середньої освіти
До уваги кандидатів на заміщення вакантної посади директора Добренської ЗОШ І-ІІІ ступенів Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області, Плющівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області,Баштанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області.
Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюватиметься за результатами:перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема Закону України «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти.
Форма перевірки знання законодавства буде письмовою.
За результатами перевірки виставлятимуться такі бали:
2 бали – кандидатам, які відповіли правильно на 5 питань перевірки знань законодавства,
1 бал-кандидатам, які відповіли на 4 і менше питань.
0 балів – кандидатам, які відповіли на 2 і менше питань.
Перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання.
На розв’язання ситуаційного завдання кандидатові надається 30 хвилин.
За результатами перевірки виставлятимуться такі бали:
- 2 бали виставляється кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно розв’язали ситуаційне завдання;
- 1 бал виставляється кандидатам, які розв’язали ситуаційне завдання в обсязі, достатньому для подальшої роботи;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не розв’язали ситуаційне завдання в установлений строк.
Кандидат повинен надати публічну та відкриту презентацію державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти.
На засіданні конкурсна комісія заслухає публічні презентації (тривалістю до 15 хвилин) проєктів програм розвитку закладу на два роки загальним обсягом не більше десяти сторінок (у форматі Word, TimesNewRoman, 14 пт, 1,5 інт).
Конкурсна комісія проводить співбесіду з кандидатами щодо представленої презентації.
Оцінювання результатів публічної презентації та співбесіди щодо її змісту здійснюватиметься відповідно до кожної окремо визначеної членами конкурсної комісії вимоги до професійної компетентності таким чином:
- 2 бали виставляється кандидатам, які відповідають вимозі;
- 1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимозі;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимозі.
Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально.
Остаточною оцінкою у балах буде середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії.
Буде забезпечена відеофіксація проведення конкурсу.
ВВАЖАТИ НЕ ДІЙСНИМИ ПИТАННЯ, КОТРІ БУЛИ ДОВЕДЕНІ ДО ВАШОГО ВІДОМА 26 ТРАВНЯ 2021 РОКУ.
Нові питання для кандидатів:
- Що належить до системи загальної середньої освіти?
- На яких рівнях здобувається повна загальна середня освіта?
- Якою є тривалість здобуття профільної середньої освіти?
- Що таке «цикл освітнього процесу»?
- Які роки навчання охоплює адаптаційний період базової середньої освіти?
- В якому циклі базової середньої освіти організовується базове предметне навчання?
- Як заклади освіти можуть забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти?
- Який структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти забезпечує проживання та утримання учнів?
- За якими закладами загальної середньої освіти не закріплюється територія обслуговування?
- Які заклади загальної середньої освіти забезпечують здобуття освіти особою, яка перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я?
- Який тип закладу забезпечує здобуття загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку?
- Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?
- Що належить до установчих документів закладу загальної середньої освіти?
- В яких містах можуть діяти комунальні ліцеї?
- За якої умови допускаються реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості?
- Які внутрішні структурні підрозділи можуть функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти?
- В яких випадках підлягає переоформленню ліцензія закладу загальної середньої освіти?
- Якими є форми державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти?
- 3 якою періодичністю проводиться інституційний аудит закладу загальної середньої освіти?
- Скільки років є чинним сертифікат, що засвідчує успішні результати громадської акредитації закладу загальної середньої освіти?
- Що входить до системи освіти?
- Що належить до невід’ємних складників системи освіти?
- Хто належить до органів управління у сфері освіти?
- Які органи влади планують та забезпечують розвиток мережі закладів початкової та базової середньої освіти?
- Які функції виконує Єдина державна електронна база з питань освіти (ЄДЕБО)?
- Що належить до обов’язкових складових Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО)?
- Яку автономію держава гарантує закладам освіти?
- Якими документами визначається обсяг автономії закладів освіти?
- Які заклади освіти можуть визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності?
- Якими є вимоги до опорного закладу освіти?
- Які рівні повної загальної середньої освіти особа має право здобувати в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до її місця проживання?
- За якої умови юридична особа має статус закладу освіти?
- У якому статусі може діяти заклад освіти як суб’єкт господарювання?
- До яких документів заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму веб-сайті (у разі його відсутності – на веб-сайті свого засновника)?
- Які плакати, стенди, листівки, або інші об’єкти забороняється зберігати, розміщувати, розповсюджувати у закладах освіти?
- Хто може бути засновником закладу освіти?
- Кому засновник або уповноважений ним орган (особа) може делегувати окремі свої повноваження?
- Що належить до обов’язків засновника закладу освіти?
- Хто затверджує статут закладу освіти?
- Хто укладає строковий трудовий договір (контракт) з обраним (призначеним) керівником закладу освіти?
ПЕРЕЛІК СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ
для складання іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності
Ситуація 1
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі - 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну. ( у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
Ситуація 2
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класовод працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною.. основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?
Ситуація 3
Молодий педагог не вийшов на роботу без попередження адміністрації, знаходився поза зоною досяжності мобільного зв’язку. Наступного дня прибув на роботу живий - здоровий. Дії директора школи?
Ситуація 4
Делегація від батьків другокласників звернулась до директора школи з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, обзиває дітей. Мотивуючи свою вимогу тим, що переживають за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора школи?
Ситуація 5
Конфлікт відбувся між молодою вчителькою музики і учнем 6-го класу Ігорем, важким, запальним хлопчиком із неблагополучної сім’ї, який не користується в класі авторитетом. Тривав урок музики, учителька оголосила оцінки за вікторину, проведену на минулому уроці. Ігорю здалося, що вчителька занизила йому оцінку. Він грубо обізвав її та вийшов із класу. Вчителька веліла переказати Ігорю, щоб до неї на урок він більше не приходив. Як установити нормальні взаємини між учнем і вчителем музики?
Ситуація 6
Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий п’ятикласник, постійно дратує вчительку своїм базіканням та вертлявістю. Не допомогло пересаджування за першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: „Наступного разу без батька або матері на урок не приходь!” Засмучений п’ятикласник кулею вилетів із класу. Вчителька звернулася за порадою до директора школи.
Ситуація 7
У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. На її уроках Оля не відповідає, на спроби з’ясувати ситуацію говорить грубощі або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що б ви порадили вчительці?
Ситуація 8
Учень 10-го класу на уроках історії займався з великим небажанням. Учитель не змогла знайти контакт із учнем, часто робила йому грубі зауваження з приводу його ставлення до занять. Учень у відповідь на це навмисно порушував дисципліну. Одного разу він так поводився на уроці, що вчителька попросила його вийти з класу. Учень відмовився виконати прохання вчителя. Тоді вона підійшла до його столу, взяла портфель і викинула в коридор. Учень підійшов до столу вчительки, узяв її сумку і кинув уздовж класу. Вчителька звернулася до директора школи за порадою.
Ситуація 9
Директор школи усвідомив, що у педагогічному колективі працює педагог, який має непересічні лідерські здібності і є неформальним лідером у колективі. Тобто є потенційним конкурентом директора школи. Як правильно вибудувати виробничі відносини з таким педагогом?
Ситуація 10
Заступники директора школи мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проекти в закладі освіти, при цьому уміють переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?
Ситуація 11
Завуч школи, вчитель історії, не підготував вчасно важливі документи, чим створив несприятливу ситуацію у роботі і отримав догану за недобросовісне виконання обов’язків . У той же час стає відомо, що його учень здобув перемогу на олімпіаді всеукраїнського рівня .Чи правильно буде одразу після покарання заохочувати і визнавати заслуги підлеглого?
Ситуація 12
Педагог-організатор школи О.В. повернулася з відпустки із запізненням на два дні і мотивувала це тим, що «неможливо було виїхати з Мелітополя, де вона відпочивала».
За порушення трудової дисципліни їй винесли догану.
Незабаром після цього відбувся міський КВК між командами шкіл, в підготовці до якого О.В. брала найактивнішу участь і команда школи посіла 1 місце.
Проте на педраді, де підбивалися підсумки роботи школи за семестр, О.В. не була навіть згадана в числі учасників підготовки до цього заходу, бо завуч школи викреслила її прізвище з тексту своєї доповіді.
Як правильно вчинити директору у даній ситуації?
Ситуація 13
Учитель В.В. систематично порушує дисципліну і не виконує своїх професійних обов'язків при потуранні його безпосереднього керівника завуча М.М.. Директор школи знає не тільки про погану роботу В.В., але й про те, що М.М. не явно, внаслідок своєї слабохарактерності чи приятельських стосунків з В.В.., фактично заохочує недобросовісність В.В. чи замовчує її. Безпосередніх, явних причин і зачіпок для покарання М.М. (безпосереднього керівника), начебто немає: покараним повинен бути В.В. (підлеглий). Але водночас директор школи усвідомлює, що в поганій роботі В.В. є значна частка вини М.М. Кого ж варто більшою мірою покарати?
Ситуація 14
Директор школи заходить до класу і бачить на дошці карикатуру на себе. Вона виразна, смішна, об’єктивна. Клас мовчки очікує реакції директора. Що має зробити керівник закладу?
Ситуація 15
Все почалося в той день, коли Настю, ученицю 5-Б класу, не пустили вранці до школи. В її школі для всіх учнів була введена обов’язкова форма: піджак зеленого кольору. Того ранку Настя піджак не вдягла, бо за день до того дівчинка забруднила його і мама віднесла річ до хімчистки, іншого піджака у дівчинки не було. Настя була прикро вражена, коли черговий при вході не впустив її до школи, посилаючись на наказ директора „без шкільної форми нікого в школу не впускати!”. Засмучена дівчинка вже налаштувалась вертатися додому, як раптом побачила завуча з виховної роботи, Марію Іванівну, яка піднімалася сходами шкільного ґанку.
- Добрий день, Маріє Іванівно, чому мене не впускають до школи? Я вчора забруднила піджак і мама віднесла його до хімчистки, а черговий каже, що без піджака в школу не можна!
- Настю, не вигадуй дурниць і передай мамі, щоб вона частіше ходила на батьківські збори. Тоді б вона знала, що існує наказ, відповідно до якого всі учні повинні ходити до школи тільки в шкільній формі!
Повернувшись додому, Настя ледве встигла застати маму до того, як вона пішла на роботу. Мати вислухала доньку і була вкрай обурена вчинком шкільної адміністрації, після чого прийшла зі скаргою до директора школи.
Що повинен зробити директор школи у такій ситуації?
Довідково.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення міської ради
«30»липня 2020 р. №13
ПОЛОЖЕННЯ
про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Баштанської міської ради
1. Це Положення визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Баштанської міської ради (далі – заклад загальної середньої освіти).
2. Конкурс складається з таких етапів:
1) прийняття розпорядження про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Баштанської міської ради міським головою – засновником закладу загальної середньої освіти:
одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з попереднім керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
3. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника та на офіційному вебсайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та повинне містити:
найменування і місцезнаходження закладу освіти;
найменування посади та умови оплати праці;
кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
4. Для проведення конкурсу засновник окремим розпорядженням затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України«Про повну загальну середню освіту». Членом конкурсної комісії не може бути особа, яка:
є недієздатною або дієздатність якої обмежена;
має судимість за вчинення злочину якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року наклалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;
- є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
Рішення конкурсної комісії оформлюються протоколами, які підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюються на веб-сайті Баштанської міської ради впродовж одного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії. Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості. Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу, зокрема з боку Баштанської міської ради, її представників.
5. Для участі в конкурсі претенди на посаду подають такі документи:
- заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України"Про захист персональних даних";
- автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід’ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста);
- документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
- копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) роботи не менше трьох років на день їх подання;
- довідка про відсутність судимості;
- довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.
Визначені у пункті 5 документи подаються особисто (або уповноваженою згідно з довіреністю особою) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
6. Протягом п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
- перевіряє подані документи щодо відповідності установленим вимогам;
- приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсі;
- оприлюднює на офіційному вебсайті засновника перелік осіб, допущених до участі у конкурсному відборі (далі - кандидати).
До участі у конкурсі не можуть бути допущені особи, які:
- не можуть обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України « Про повну загальну середню освіту»;
- подали не всі документи, визначені Законом України «Про повну загальну середню освіту»;
- подали документи після завершення строку їх подання.
7. Засновник зобов’язаний організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками органів громадського самоврядування такого закладу не пізніше п’яти робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.
8. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема Закону України «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;
перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Форма перевірки знання законодавства може бути письмова чи комп’ютерне тестування. За результатами перевірки виставляються такі бали:
- 2 бали – кандидатам, які відповіли правильно на 5 питань перевірки знань законодавства,
- 1бал-кандидатам, які відповіли на 4 і менше питань.
- 0 балів – кандидатам, які відповіли на 2 і менше питань.
Перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання. На розв’язання ситуаційного завдання кандидатові надається 30 хвилин. За результатами перевірки виставляються такі бали:
- 2 бали виставляється кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно розв’язали ситуаційне завдання;
- 1 бал виставляється кандидатам, які розв’язали ситуаційне завдання
в обсязі, достатньому для подальшої роботи;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не розв’язали ситуаційне завдання в установлений строк .
Зразок ситуаційного завдання: «У колективі працює педагог, який провокує постійні конфліктні ситуації, пов’язані з виконанням роботи.
Які, на Вашу думку, повинні бути при цьому дії керівника?»;
публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування. На своєму засіданні конкурсна комісія заслуховує публічні презентації (тривалістю до 15 хвилин) проєктів програм розвитку закладу на два і шість років загальним обсягом не більше десяти сторінок (у форматі Word, Times New Roman, 14 пт, 1,5 інт); проводить співбесіду з кандидатами щодо представленої презентації.
Оцінювання результатів публічної презентації та співбесіди щодо її змісту здійснюється відповідно до кожної окремо визначеної членами конкурсної комісії вимоги до професійної компетентності таким чином:
- 2 бали виставляється кандидатам, які відповідають вимозі;
- 1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимозі;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимозі.
Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально; остаточною оцінкою у балах є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії.
Засновник зобов’язаний забезпечити відеофіксацію та (за можливості) відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму офіційному вебсайті відеозапису протягом одного робочого дня з дня його проведення.
9. Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та оприлюднює результати конкурсу на офіційному вебсайті засновника.
За результатами конкурсних випробувань конкурсна комісія визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся.
Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.
10. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
відсутні заяви про участь у конкурсі;
до участі в конкурсі не допущено жодного кандидата;
жоден із кандидатів не визначений переможцем конкурсу.
У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс.
11. Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу керівник відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Баштанської міської ради призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.
Начальник відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Баштанської міської ради |
Ганна ЗЕРКАЛІНА |