Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акту – проєкт рішення міської ради «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади» та аналізу його регуляторного впливу

Анонс подій
19.03.2021

Відповідно до положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року №1160-IY та Методики проведення аналізу регуляторного акта, затвердженої постановою України від 11.03.2004 №308, з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, фінансовий відділ Баштанської міської ради повідомляє про оприлюднення проєкту регуляторного акту «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади».

Основною метою розроблення документа є встановлення ставки туристичного збору на території Баштанської міської ради територіальної громади у відповідності до Податкового кодексу України та з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Розробником зазначеного проєкту регуляторного акту є фінансовий відділ Баштанської міської ради.

Строк отримання пропозицій та зауважень до проєкту регуляторного акту становить 1 (один) місяць з дня його оприлюднення в друкованих ЗМІ.

З аналізом регуляторного впливу та додатками до проєкту рішення з 20.03.2021 року можна ознайомитися на офіційному сайті Баштанської міської ради в мережі Інтернет: https://bashtanskaotg@gov.ua у розділі «Регуляторна політика».

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються у письмовій формі за поштовою адресою: Миколаївська область, 56101, м. Баштанка, вул. Героїв Небесної сотні, 38.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту регуляторного акту – рішення Баштанської міської ради «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади»

Назва регуляторного органу – Баштанська міська рада

Розробник регуляторного акту – фінансовий відділ Баштанської міської ради

Цей аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-УІ та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015№1151.

1. Визначення проблеми

Джерелами надходження коштів до місцевого бюджету, є податки та збори, які сплачуються суб’єктами господарської діяльності, зареєстрованими на території Баштанської міської територіальної громади, відповідно до Податкового кодексу України (ПКУ), та розміри ставок яких встановлюються місцевими радами.

Відповідно до статті 10 ПКУ місцеві ради обов’язково встановлюють розмір ставки туристичного збору.

Пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» задекларовано, що встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів у межах, визначених законом, відноситься до виключної компетенції органів місцевого самоврядування. Одним із місцевих зборів є туристичний збір. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Враховуючи вимоги пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень. Тобто для встановлення місцевого туристичного збору, з урахуванням змін ст.268 Податкового Кодексу, необхідно проведення регуляторної процедури.

Причини виникнення проблеми:

У разі неприйняття рішення «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади», податки та збори будуть справлятися виходячи із норм Податкового кодексу України, із застосуванням мінімальних ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному року, що спричинять втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок відбудеться недоотримання коштів бюджетом і матиме негативний вплив на територіальну громаду.

Підтвердження важливості проблеми:

Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне податкове законодавство чітко регламентує, що до повноважень саме міських рад належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах розмірів ставок, визначених Кодексом.

Прийняття рішення з даного питання є особливо важливим для прозорого та ефективного встановлення місцевих податків, зарахування надходжень до міського бюджету, здійснення необхідного контролю за своєчасністю та повнотою проведення платежів, впорядкує деякі питання ведення бізнесу, зменшить витрати часу платників податків на виконання обов’язкових процедур щодо декларування сум податків та їх сплату, підвищить фінансову спроможність місцевого бюджету та підвищить інвестиційну привабливість громади.

Кожен місцевий податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання норм Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення наповнення дохідної частини міського бюджету, виконання програми соціально – економічного розвитку територіальної громади, Баштанська міська рада має прийняти рішення «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади».

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Вищевказані проблеми неможливо вирішити за допомогою ринкових механізмів або чинних законодавчих та нормативно-правових актів вищих органів державної влади, оскільки пунктом 12.4 статті 12 Податкового кодексу України, пунктами 24, 28 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлення місцевих податків та зборів та надання пільг по місцевих податках і зборах віднесено безпосередньо до повноважень місцевих рад. Тобто, з огляду на вищевикладене, вирішення окресленої проблеми потребує правового регулювання органами місцевого самоврядування, зокрема шляхом розгляду та прийняття рішення Баштанської міської ради «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади».

Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» передбачено, що нормативно-правовий акт, який регулює відносини між регуляторними органами та суб’єктами господарювання – є регуляторним актом. Баштанська міська рада є у даному випадку регуляторним органом. Тому, рішення «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади», яким регулюються відносини між громадянами міста, суб’єктами господарювання міста та органами місцевого самоврядування.

Таким чином, неприйняття регуляторного акта спричинить втрати бюджетних коштів, які могли би бути спрямовано на розвиток територіальної громади та, відповідно, покращення умов життя мешканців громади.

Визначення основних груп (підгруп), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Впливає на всіх членів територіальної громади, які мають впевненість у можливості забезпечення фінансування соціально важливих міських програм за рахунок отриманих надходжень місцевих податків і зборів.

 -

Держава

До повноважень органів місцевого самоврядування віднесено право встановлювати ставки місцевих податків і зборів. Від запропонованого регулювання прогнозується надходження коштів від сплати місцевих податків і зборів для направлення їх на фінансування соціально важливих міських програм в галузях охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, тощо.

 -

Суб’єкти господарювання

Проектом рішення передбачено врегулювання правовідносин між органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання – податковими агентами, користувачами послуг проживання (ночівлі) стосовно стягнення туристичного збору, що забезпечує порядок його адміністрування та виконання норм Кодексу

 -

 

 

Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення туристичного збору не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

2. Визначення цілей державного регулювання:

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями його прийняття є:

- встановлення оптимальних розмірів ставок туристичного збору, який справлятиметься на території Баштанської міської територіальної громади;

- забезпечення стабільних надходжень до місцевого бюджету;

- виконання місцевих програм, вирішення загальноміських проблем;

- врегулювання правовідносин між Баштанською міською радою та суб’єктами оподаткування в процесі нарахування та сплати туристичного збору.

3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей

1.Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

 Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного

акта (відмова від

регулювання)

Необхідність прийняття регуляторного акта зумовлена наявністю на території міста 4 суб’єктами господарської діяльності, якої займаються готельним бізнесом. У разі не встановлення відповідних ставок, місцевий бюджет втратить надходження туристичного збору у зв’язку з відсутністю мінімальної ставки та затвердженого переліку податкових агентів щодо сплати туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади. Такі втрати складуть прогнозно 18,0 тис. грн. Ця альтернатива не може бути не прийнятою для органів місцевого самоврядування, оскільки буде не дотримана вимога до п.12.4.1. ст.12 Податкового кодексу України

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого

регуляторного акта

(Встановлення 0,3 відсотка - для внутрішнього туризму та 3 відсотка - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення

 

Дотримання вимог податкового законодавства.

Забезпечення досягнення цілей державного регулювання.

Врегулювання правовідносин суб’єкта господарювання і контролюючих органів у процесі справляння збору

Очікувані надходження до міського бюджету у сумі 18,0 тис. грн. без погіршення умов для розвитку мікробізнесу.

Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади.

При описі альтернатив використовувалися показники надходжень до бюджету від сплати туристичного збору. Ставка туристичного збору 0,3% для внутрішнього туризму та 3 відсотка - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення – 18,00 грн. для внутрішнього туризму та 180 грн. для в’їзного туризму за 1 день у 2021 році (від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2021 – 6000 грн,).

2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на орган місцевого самоврядування :

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного

акта

 Не передбачені

 Відсутні надходження до

міського бюджету від сплати туристичного збору

Відсутні надходження до

міського бюджету від

сплати туристичного збору в результаті чого

міський бюджет

недоотримає надходження у сумі 18,0 тис. грн.

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого

регуляторного акта

 

 

 

 

 

 

 

Надходження до

міського бюджету у

2022 році за фіксованою

ставкою з урахуванням

мінімальної заробітної

плати.

 Ухвалення нормативного акта органу місцевого самоврядування щодо встановлення туристичного збору відповідно до вимог Кодексу.

Витрати часу,

матеріальних ресурсів

для фіскальних органів

на адміністрування

туристичного збору.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян :

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного

акта

Відсутні

Прогнозовано міський

бюджет втратить кошти

у сумі 18,0 тис.грн.

Територіальна громада міста

Отримає не належне

фінансування програм

соціально-економічного

розвитку.

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого

регуляторного акта

 

 

 

 

Надходження, пов'язані

зі сплатою туристичного збору до міського бюджету на прогнозованому рівні

18,0 тис. грн.

спрямовуються на

реалізацію міських програм.

Не справляє вплив на жителів громади, оскільки вони

не є платниками збору

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро та ФОП

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

4

4

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

100

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

 

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

 Звітність по нарахуванню та сплаті туристичного збору не подається до контролюючого органу та відповідна несплата податку.

Відсутні витрати по сплаті туристичного збору, в результаті чого міський бюджет недоотримає надходження у сумі 18,0 тис. грн.

 

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Створення прозорого механізму врегулювання ставки туристичного збору в рамках вимог Податкового кодексу України.

Бюджет отримає додаткові надходження у сумі 18,0 тис.грн.

Витрати часу для платників податку на оформлення документів для адміністрування податку.

                 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

З урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей здійснено вибір оптимального альтернативного способу.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

1

Місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу. Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України туристичний збір як такий, що є обов’язковим для встановлення, не буде справлятись.

Відсутні надходження до міського бюджету. Втрати міського бюджету прогнозовано складуть 18,0

тис. грн.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

4

Цей регуляторний акт відповідає

потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної

регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, збільшення дохідної частини

бюджету.Необхідність прийняття регуляторного акта зумовлена наявністю на території громади суб’єкта господарської діяльності, котрий займається прозорим готельним бізнесом.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звітність по нарахуванню та сплаті туристичного збору не подається до контролюючого органу.

Особи, які будуть отримувати послуги з тимчасового проживання на території громади, не будуть сплачувати туристичний збір

 

Відсутні

 

 

 

Альтернатива є неприйнятною,насамперед через неотримання надходжень до бюджету у сумі 18,0 тис. грн., що завадить забезпеченню низки видатків, направлених на організацію та поліпшення життєдіяльності міської громади.

Дана альтернатива суперечить вимогам ПКУ.

 

 

 

 

 

 

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Врегулювання правовідносин суб’єкта господарювання і контролюючих органів у процесі справляння туристичного збору.

 Надходжен

ня до бюджету

туристичного збору у

сумі 18,0 тис. грн. надасть можливість

фінансування

видатків на надання суспільних

послуг мешканцям

міста, вирішення

проблем громади

міста.

Витрати часу матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування збору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, збільшення доходної частини бюджету, що забезпечить фінансування повноважень органів місцевого самоврядування. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

У зазначеної альтернативи відсутні переваги, оскільки регулювання не діє, законодавчі вимоги не виконуються

 

Відсутні кошти в

міському бюджеті від сплати туристичного збору.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання, шляхом прийняття запропонованого акта. Цей спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним, оскільки відповідає вимогам чинного регулювання, забезпечує надходження до міського бюджету, забезпечує досягнення

цілей державного регулювання.

За таких обставин, перевага була віддана даній альтернативі, оскільки у цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з врахуванням особливостей роботи міської ради, її виконавчого органу.

Вплив зовнішніх факторів

на дію регуляторного акта,

зміни в чинному

законодавстві можуть мати

як позитивний, так і

негативний вплив на дію

цього регуляторного акта.

Зовнішнім фактором який

може вплинути негативно - неналежне ставлення та

сплата туристичного збору суб’єктами господарювання.

Позитивним фактором є

надходження коштів до

міського бюджету у сумі

18,0 тис грн., які

використовуються на

задоволення суспільних

благ територіальної

громади. Передбачається, що податкові агенти туристичного збору, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість

ухилення від виконання

таких вимог.

 

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта:

Прийняття даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету.

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта:

Прийняття цього регуляторного акта забезпечить належне справляння туристичного збору на території Баштанської міської територіальної громади та надходження його до міського бюджету в прогнозованих обсягах.

Контроль за дотриманням вимог акта здійснюватиметься відповідно до чинного законодавства Баштанським управлінням ГУ ДПС у Миколаївській області.

Перешкоди щодо можливого впровадження цього регуляторного акта та виконання його вимог відсутні.

5. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення Баштанської міської ради «Про встановлення туристичного збору в на території Баштанської територіальної громади» відповідно до вимог чинного законодавства.

Організаційні заходи для впровадження регулювання:

– розробка проекту регуляторного «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської територіальної громади» та обговорення його на засіданнях постійних комісій міської ради та дотримання принципів державної регуляторної політики;

- опублікування оголошення про оприлюднення проекту регуляторного акту та проекту рішення разом з аналізом регуляторного впливу у мережі Інтернет з метою отримання зауважень та пропозицій щодо ставок туристичного збору;

- розгляд винесених з боку суб’єктів підприємницької діяльності пропозицій та зауважень;

- підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

- направлення до уповноваженого органу для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики;

- прийняття проекту регуляторного акта «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської територіальної громади» на сесії Баштанської міської ради;

- оприлюднення регуляторного акта у засобах масової інформації;

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення

- здійснення моніторингу надходжень до міського бюджету коштів від сплати туристичного збору.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання.

 6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб`єктів господарської діяльності не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків і зборів, не змінюючи порядок її обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) наведено у додатку 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке дорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.

Упровадження та виконання вимог проекту рішення не потребує забезпечення ресурсами, скільки збір не є новим.

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

- кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта (кількість платників туристичного збору), (осіб);

- загальні надходження до бюджету міста коштів від сплати туристичного збору (тис. грн.);

- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та або/фізичних осіб з основних положень акта (оприлюднення рішення про встановлення ставок туристичного збору в друкованих і електронних ЗМІ територіальної громади міста).

Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.

Прогнозні значення статистичних показників:

         Назва показника

2021 рік

Кількість платників туристичного збору, осіб;

4

Розмір надходжень туристичного збору до бюджету міста, тис.грн.

18,0

Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта*, тис.грн./годин

23,3/2,6

 

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта,%

100%

*Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання (великими підприємствами та ФОП), пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати, з них:

2,6 години – розмір часу з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення Баштанської міської ради «Про встановлення туристичного збору на території Баштанської міської територіальної ради» на одного суб'єкта малого підприємництва.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу показників туристичного збору.

Повторне відстеження буде здійснюватись за один місяці до дня закінчення визначеного строку дії регуляторного акта.

З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі аналізу регуляторного акта, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом.

В.о. начальника

фінансового відділу                                                                         Наталія ЛІЩУК

VI. ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро - та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання:

консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 25.02.2021 по 25.03.2021.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет - консультації прямі (інтернет - форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі зустрічі

1

Ознайомлення представників малого бізнесу з запропонованими розмірами податків. Не отримано негативних відгуків.

2

Круглі столи

2

Доцільність ухвалення рішення про

встановлення ставок

туристичного збору для

суб’єктів малого підприємництва

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):


- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та

малі):

- кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання:

- 4 суб’єкта господарювання.

(відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання:

 Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

-

-

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

 

-

 

-

 

-

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

-

-

-

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 

-

 

-

 

-

5

Інші процедури (уточнити): ,

Сплата одним підприємцем :

Послуги банку

Туристичний збір

 

 

7грн.*4 міс.=28

1125 *4міс.= 4500

-

-

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

28 грн.+4500 грн.=

4528

-

-

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, од.

 

 

4

-

-

8

Сумарно, гривень

18000 (туристичний збір)+112 (касове обслуговування) =18112

-

-

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години: норма робочого часу на 2021 рік становить при 40- годинному робочому тижні – 1994 години. Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2021 році становить 6000,0 грн. та у погодинному розмірі 36,11 грн. (ст.8 Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік)

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

0,5г*36,11=18,06грн.

18,06

90,30

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

1г*36,11=36,11 грн.

36,11

180,55

11

Процедури офіційного звітування

Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

-

-

-.

 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

Відсутні

-

-

13

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

14

Разом, гривень

54,17

54,17

270,85

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

4

16

Сумарно, гривень

 

216,68

216,68

1083,40

4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Прийняття цього регуляторного акта не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

5. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання, грн.

18112в т. ч. туристичний збір 18000

-

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, грн.

216,68

-

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання, грн.

18328,68 в т. ч. туристичний збір 18000

-

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

-

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання, грн.

18328,68 в т. ч. туристичний збір 18000

 

 6. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництва можуть бути:

- спрощення адміністративних процедур з виконання регулювання;

- встановлення зменшених ставок податків та зборів.

Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання питань порядку, строків, звітування та сплати туристичного збору. Таким чином, Баштанська міська рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур з регулювання.

Оскільки справляння туристичного збору не несуть податкового навантаження на самих суб’єктів підприємництва, а лише витрати пов’язані з обігом, звітуванням та справлянням їх з платників даних зборів, пом’якшувальним заходом для них могло бути тільки спрощення адміністративних процедур з виконання регулювання. Проте, застосування даних заходів можливе тільки за умов внесення змін до податкового законодавства.

Відповідно до податкового законодавства до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення ставок по місцевим податкам і зборам у межах встановлених Податковим кодексом України.

В.о. начальника

фінансового відділу                                                                Наталія ЛІЩУК

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше