Україна розпочала скринінг з ЄС щодо транспортної політики та трансʼєвропейських мереж
У вівторок, 24 червня 2025 року у Брюсселі, Бельгія, розпочалася чотириденна двостороння зустріч делегацій України та Європейської Комісії в межах офіційного скринінгу відповідності українського законодавства до права ЄС за розділами 14 «Транспортна політика» та 21 «Транс’європейські мережі» (TEN-T). Зустріч охоплює ключові сектори транспортної сфери: автомобільний, залізничний, повітряний, морський транспорт, а також безпеку, цифровізацію, управління інфраструктурою, права пасажирів та інтеграцію України до TEN-T.
Прогрес України представляють Перша заступниця Міністра розвитку громад та територій України Альона Шкрум, заступник Міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач, заступник Міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба, заступник Міністра розвитку громад та територій Олексій Балеста, голова Державної авіаційної служби України Олександр Більчук, заступник Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України з питань цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації Роман Комендант, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, начальниця управління аеронавігації Державної авіаційної служби України Аліна Задорожня, представники Міністерства економіки, Державної авіаційної служби, Національного бюро з розслідувань на транспорті тощо.
В межах зустрічі представники української делегації наголосили, що транспортне право є одним із найбільш комплексних у законодавстві Європейського Союзу, оскільки вимагає масштабного нормативного узгодження в залізничній, автомобільній, авіаційній та морській галузях, а також створення потужних інституцій та інфраструктури. У цьому контексті Україна демонструє рішучість рухатися вперед, попри серйозні виклики, пов’язані з війною.
Зокрема, в українському Парламенті вже зареєстровано низку ключових законопроєктів, що стосуються функціонування ринку залізничного транспорту, судноплавства внутрішніми водними шляхами, регулювання перевезення небезпечних вантажів, впровадження технічного контролю транспортних засобів, регулювання у сфері водійських посвідчень тощо.
Представники української сторони підкреслили, що інтеграція України до основної та розширеної мережі TEN-T для держави – це не лише технічний пріоритет, а й геополітична необхідність, яка дозволить розкрити логістичний потенціал України як ключового транзитного коридору ЄС. Україна прагне до більшої участі в європейських транспортних ініціативах: у механізмі Connecting Europe Facility (CEF), технічних робочих групах у межах Договору про транспортне співтовариство (TCT), у діяльності Європейського залізничного агентства (ERA), Європейського агентства з безпеки авіації (EASA), Європейського агентства з безпеки морського судноплавства (EMSA), Європейської мережі органів з розслідування безпеки цивільної авіації (ENCASIA) та трансʼєвропейської мережі (TEN-T). Українська сторона сподівається на підтримку Європейської Комісії у наданні Україні статусу спостерігача чи пілотної участі в цих платформах як частині політики поступової та прискореної інтеграції.
Україна також наголосила на важливості створення незалежних регуляторних органів, зокрема Національної транспортної регуляторної комісії, агентства залізничної безпеки та незалежного органу розслідування транспортних інцидентів, що стане важливою умовою для забезпечення прозорості, конкуренції та безпеки в секторі.
В авіаційній сфері окрему увагу було приділено сертифікації продукції українського авіапрому відповідно до норм EASA. Українська сторона запропонувала створення спільної робочої групи для розробки дорожньої карти адаптації авіаційної галузі до регламенту ЄС №2018/1139 з урахуванням особливостей українського ринку та потреб у перехідних періодах.
Зустрічі, які триватимуть до 27 червня, дозволять визначити подальші кроки України для досягнення повної відповідності законодавству ЄС за Розділами 14 і 21 та стануть черговим етапом наближення до нашої стратегічної мети – членства в Євросоюзі.
Довідково
Розділ 14 «Транспортна політика» та 21 «Транс’європейські мережі» (TEN-T) належать до Кластера 4 «Зелений порядок денний та стале зʼєднання». Законодавство в межах цих розділів передбачає формування єдиного ефективного транспортного простору через розбудову інфраструктурних коридорів TEN-T, зокрема в межах програми Connecting Europe Facility (CEF).
Новини на цю ж тему
Україна отримала 1 млрд євро від ЄС – восьмий транш макрофінансової допомоги за рахунок російських заморожених активів
Україна та ЄС розпочали скринінг за останнім Кластером, що присвячений сільському господарству
Кабінет Міністрів України презентував проєкт Програми дій Уряду
Звіт про зелений перехід для України демонструє шляхи до зеленого відновлення та інтеграції до ЄС
Україна розпочала скринінг за Кластером 4 «Зелений порядок денний та стале зʼєднання»
У Києві відбулося 10-те засідання Діалогу з прав людини між Україною та ЄС
Випуск №141 від 19 травня 2025 року
Випуск №140 від 12 травня 2025 року
Випуск №140 від 12 травня 2025 року
Випуск №139 від 5 травня 2025 року
Випуск №138 від 28 квітня 2025 року
Випуск №138 від 28 квітня 2025 року
Випуск №137 від 22 квітня 2025 року
Випуск №137 від 22 квітня 2025 року
Випуск №136 від 14 квітня 2025 року
Випуск №136 від 14 квітня 2025 року
Євроінтеграційний_дайджест №57
Підсумкове Комюніке Вільнюського саміту
#Євроінтеграційний_дайджест №47 містить найголовніші новини за тиждень, повʼязані з європейською інтеграцією країни та підтримкою ЄС.
Найголовніші новини за тиждень, які повʼязані з європейською інтеграцією країни та підтримкою ЄС
Найголовніші новини за тиждень, які повʼязані з європейською інтеграцією країни та підтримкою ЄС
9 травня – День Європи!
Україна − це Європа
Європарламент ухвалив резолюцію про підтримку надання Україні та Молдові статусу кандидатів на вступ до Євросоюзу
Будь-яка подальша військова агресія проти України потягне за собою серйозні наслідки
У 2021 році підписали Декларації про європейську перспективу України
Головні євроінтеграційні та євроатлантичні досягнення України за 2021 рік та подальші плани
ЄС надає Україні 31 млн євро на зміцнення обороноздатності
За підтримки ЄС та ООН запрацював перший Дія.Центр на Сході України
Президенти України та Словаччини підписали спільну Декларацію щодо європейської перспективи України
Україна та Європейський Союз уклали угоду про Спільний авіаційний простір
Мінсоцполітики за підтримки ЮНІСЕФ починає розробку єдиної Національної стратегії забезпечення прав дітей
Уряд розпочинає підготовку дорожньої карти заходів у сфері зміни клімату
Українські COVID-сертифікати в Дії успішно пройшли технічне оцінювання з боку ЄС
Розширення торговельно-економічних відносин України та ЄС
Новий проєкт ЄС та МВФ підтримає податково-бюджетні реформи в Україні
Уряд України підвів підсумки 6 років виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС

Верховна рада підтримала впровадження європейських вимог до матеріалів, що контактують з харчовими продуктами

Міфи про євроінтеграцію: зовнішнє управління, сировинний придаток, «настамнєждут» та інші плоди пропаганди

6 базових цінностей Європейського Союзу

Євроінтеграційні рішення Уряду

Зміни у сфері публічних закупівель не повинні суперечити європейському законодавству

Президент України підписав закон про електронні комунікації

В Україні стартувала Урядова інформаційна кампанія EUКраїна

ЗСУ завершили перший етап реформування за стандартами НАТО

У Миколаєві завершились навчання Warrior Watcher – 2020

Вступ України до НАТО – забезпечення національної цілісності та безпеки країни

Співробітництво Україна – НАТО у військовій сфері

Уряд схвалив 17 рішень, які прискорять євроінтеграцію України

ЄС та ООН розпочинають новий амбіційний проєкт щодо гендерної рівності у Східному партнерстві

До кінця червня Уряд має схвалити Стратегію інтегрованого управління кордонами
